niedziela, 4 marca 2012

Już słyszę mamę!

Twoje maleństwo słyszy już wszystko odkąd skończyło 20 tygodni. Ma już bowiem wykształcone uszka. Jednak dźwięki, które do niego docierają, są tłumione przez wody płodowe. Można sobie to wyobrazić jako słuchanie dźwięków pod wodą w basenie. Dziecko uczy się odróżniać je od siebie. Najbardziej ze wszystkich bodźców interesuje dzidziusia Twój głos. Ono uwielbia Cię słuchać. Podobnie przyzwyczaja sie do głosu taty, rodzeństwa, które słyszy najczęściej. Kiedy się narodzi będzie uwielbiało, jak będziesz z nim rozmawiać podczas przewijania, karmienia, przytulania czy usypiania.
http://www.garyjoylundberg.com/2010/10/26/counsel-for-your-soon-to-be-a-parent-child/pregnant-mom-reading-2/

W jednej z książeczek poradnikowych znalazłam ciekawą propozycję: " Podczas ostatnich miesięcy ciąży codziennie śpiewaj dziecku tę samą piosenkę lub czytaj na głos ten sam wierszyk. Kiedy będziesz miała dziecko w ramionach- po narodzinach- sprawdź czy to pamięta. Poczytaj lub zaśpiewaj mu to samo. maleństwo powinno uspokoić się i spokojnie zasnąć. To dlatego, że pamięta doświadczenia z czasów, kiedy mieszkało w Twoim brzuszku".

To ciekawe, już przystąpiłam do tego eksperymentu, dodatkowo codziennie mój mąż zachęca mnie do tego i sam nuci przy mnie tę samą piosenkę:)

1 komentarz: